Ännu en guld dag

Dagen har varit fantastisk.
Att spendera tid med de man älskar mest i världen betyder mycket.

Jag fick alldeles för jävla mycket av pappa..
Och pappa - dina ord värmer! Tack för att du finns!

Vid 17 samlades hela älskade släkten, och firade faster som blev 60!
Otroligt god mat osv, och perfekt sällskap!

Nu kom jag precis hem.
Helt fu*king slut.
Walter har varit så obeskrivligt svår att ha och göra med idag :(
vi var så många personer i ett relativt litet hus, och det blev alldeles för stressad situation för W helt enkelt.
Försökte hålla mig lite undan med honom, för hans skull.
Men det hjälpte ej - skällde på nästan alla(män) han såg...
Det har pågått i 2,5 mån nu, alltså att han skäller hejdlöst på män..
Han är livrädd för dem.....WHY?!

Hände en grej för ca 2,5 mån sen, som gjorde honom väldigt rädd - är det de som sitter kvar?!?
Hur ska jag lyckas få bort det beteendet? Känns så hopplöst........


Hela släkten är galna i ost (tack vare mina kusiner från Schweiz)
Så det var en ost-gissar-tävling! (jag hade rätt!!)


Kommentarer
Postat av: Carina

Vad var det som hände för 2,5 månader sen? Lugnar han ner sig om han skulle få chans att hälsa i lugn och ro på männen?! Eller finns det risk att han skulle ge dom ett nyp pga rädsla?!



Fick lära mig av hundtränaren jag träffade lite förut var att om min hund t.ex. blev stressad och rädd över barn och visade sig lite aggressiv så skulle jag inte tvinga honom att hälsa på barn och om vi skulle bort till någon och det är mycket folk och barn så kan det vara bra att lämna honom hemma så att han slipper stressen. Men som sagt, fanns inte alltid möjlighet för mig att lämna honom hemma, blir ju alldeles för långa stunder ibland.

2011-12-26 @ 09:29:40
URL: http://vilopaus.blogg.se/



Postat av: Nina

Ost? Ost? Missade vi det!? Oh......

2011-12-26 @ 14:31:22




Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0