Quiz

Jag håller på att förbereda ett litet quiz till årets julbord/konferans med jobbet.
Hittar lite kul grejer som jag tänkte dela med mig av!

Visste du att....
1. Kvinnor blinkar nästan två gånger så ofta som män?
2. En snigel kan sova i 3 år?
3. Högerhänta lever i snitt 9 år längre än vänsterhänta?
4. Det vanligaste namnet i Sverige är Maria Johansson?
5. Greklands nationalsång har 158(!!) verser! Ingen har hittils lärt sig alla utantill..?
6. Det vanligaste ordet i världen är "Okej", det näst vanligaste är "Coca Cola"?
7. Det är omöjligt att få en ko att gå uppför en trappa. Men nedför går bra?
8. Under 1 år sväljer du 14 insekter när du sover?
9. En genomsnittliog chokladkaka har 8 insektsben i sig?
10. Hajar är immuna mot cancer?

Nu måste jag jobba vidare!!

Kommentarer
Postat av: svärmor

tänk om man vore Haj

2011-12-13 @ 13:55:08




Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0