Klippning

Idag klippte jag Walter.
Klippte hela pälsen, och "snaggade" nos/tassar med saxen (har ingen hundtrimmer),
Han blev jättefiin! Men vilket pyssel alltså! Flera timmar tog det!
Men vad gör man inte för den lilla söta!(plus att det är så dyrt att lämna in honom för trimmning).. :)
Passade också på att klippa klorna!
Han ligger helt still, tror han tycker att det är mysigt att bli ompysslad!

Man måste verkligen gilla pälsvård om man väljer att ha en pudel!
Jag fixar med hans päls minst 1 gång/dagen (behöver såklart inte pyssla så ofta, men jag vill).
Han är så mysig och mjuk när han är nyborstad.


PS. Ni är dåliga på att kommentera alltså! Men det är okej! Jag skriver vidare eftersom att Ni är några som verkar vilja läsa :)

Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0