Dagens Middag; Tacopaj

Hur man gör en pajdeg tror jag dem flesta vet, och om du inte vet - sök på nätet ;)
Jag har nämligen inte en aning om hur mycket av varje ingrediens jag använder.. Jag gör på "känn".

Gör fyllningen såhär;
♥ Fräs 1 lök, vitlök & lite finhackad paprika i smör.
♥ Tillsätt köttfärs (jag använder qournfärs)
♥ Tillsätt lite vatten & buljong.
♥ Ha sedan i majs & valfria kryddor (jag använder TACOKRYDDA, salt,svartpeppar & oregano).
♥ Lite chilisås..
♥ I med ca 2 dl creme fraish.
♥ Häll i allt det ca 10 min förgräddade pajskalet (175grader).
♥ Ha på riven ost, och ställ sedan tillbaka pajen i ugnen tills den ser färdig ut :)

Till detta brukar jag göra olika slags kalla såser, men idag blev det en klick Creme Fraish.
Riktigt fräscht till!





Kommentarer
Postat av: kinna

Det ser jättegott ut.Har varit hos grannen och plockat hallon,dom åkte hem i dag så dom kom och erbjöd mej. I morgon ärr det loppis vid Brottby, får vi se hur det går. kram

2011-07-30 @ 20:29:41




Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0