Love today

Hej!
Sitter och väntar på att skjutsen ska komma hit!
Jag ska nämligen ut till landet hela dagen, och storstäda våran "pub".

Vi har ett ställe ute på landet, där jag alltid har bott (förutom de sista 5 åren).
Vi har fortfarande kvar det, men hys för tillfället ut 2 av 4 hus.
De 2 resterande husen är en pub(som säkert många av Er varit i..), och ett nybygge som blir klart nu i sommar.

Längtar så till den dagen då pappa vill flytta ut dit igen på heltid! Men det dröjer nog några år :)

Vilket fall som helst så ska jag alltså ut dit idag, och STORSTÄDA puben, och klippa gräs! 
Någon mer än jag som älskar att klippa gräs? Njuter verkligen när jag sitter på gräsklipparn och glider runt ;) hi hi

Har alltid gjort det, men när jag var liten så vägde jag för lite, så gräsklipparn "kände inte" att någon satt på, och klippte därför inte av stråna.... :)
Men det löste pappa med en massa tegelstenar bakom ryggen - he he.
(det problemet har jag dock inte längre....)


Vår fotbollsplan - många roliga kvällar har spenderats där..

Hade inge fler bilder på min nya dator! :)

Kommentarer
Postat av: Nindra den store

Mandie, vi har så olika syn & upplevelse från The Place Väsby. Jag hade för bara några år sedan en reunion, å kände nästan jag ville flytta dit-men nu ser jag det bara förknippat med jobb. Då jag liksom du älskar att städa & hålla ordning borde det ligga mig i fatet, men icke-är det inte en röjsåg som låter så är det en gräsklippare, motorsåg, vedklyv, hammare, eller så kommer en traktor med dynga förbi. Aldrig ngn som vilar, får stresspåslag bara av att komma dit. Kanske beror det på att orken och viljan att hjälpa till har lagt sig efter kidsen. Dessutom är mentaliteten i just min familj lite väl bonnig-man gör inget förutom att jobba slita & gno-eller gå på fotboll (gör gäääääärna det sistnämnda) vad är det för fel på att emellanåt leva lite? Men.. Så är det nog just exakt det de gör, genom att jobba hemmavid på sin mark. Bara det att jag sitter i en solstol med ångest för att JAG inte vill göra't. Så kan det va.

2011-06-08 @ 16:13:59




Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0