Helt slut och dagen är långt ifrån över..

Är på jobbet..
Walter har nog sin jobbigaste dag någonsin.
Han skäller & morrar!? Skälla brukar han göra några gånger om dagen, men morra :S
Han gjorde det en del när han var liten - men sedan har han inte gjort det på många månader..
Men idag är det som att något hänt i huvudet på honom :(
Någon som vet vad f*n jag ska göra?!

Och är otroligt på Grynet (hans bullterrierkompis).
Vill vara PÅ henne hela tiden, och hon ledsnar såklart och hugger efter honom (för att markera).
Men han FATTAR INTE, så han är på 2 sekunder senare igen.
Tråkigt, då han brukar gå runt fritt på kontoret..
Men idag går det inte - så han får helt enkelt sitta i en inhängnad nu.

Ni hundmänniskor - Hjälp mig!
(en del säger att vi måste vara hårdare - Ni får gärna förklara HUR hårdare.. För jag tycker redan att vi är hårda)..

Såhär lugn är han INTE nu..

Kommentarer
Postat av: Emma Pettersson

Har inget konkret tips, kanske bara en dålig dag? Eller har han kommit in i någon utvecklingsfas? Könsmognad? Har inget svar på det, men det brukar hända mycket i huvudet på unghundar. Jag reagerar dock på hårdare?! Det tror jag inte är rätt medicin mot någonting. Självklart skall man ha regler och sätta gränser, men har hunden förstått dom brukar man behöva inte vara vidare hård... Kanske behöver ni istället vara tydligare? (det är aldrig hundens fel att den inte förstår...anser jag) Satsa på en mysig och trevlig relation istället, där du är Walters bästa vän och vägledare i livet :) Lycka till!

2011-10-20 @ 16:26:37



Postat av: Amanda

Emma - det rätta ordet är tydlig! Blev lite fel där!

Men jag tycker att jag är tydlig - några tips på hur du gör?

För min tydlighet verkar inte räcka för Walt!

Nu ligger han och sover i bilen - alldeles slut efter dagen!

Han har kommit in i en hormonfas helt klart, & vi gav honom pspruta för snart 2 veckor sedan! en del saker har blivit bättre - och vissa sämre :S

Känner verkligen att jag behöver lite vägledning! (läser MASSOR på internet - men hittar inte riktigt vad jag letar efter..)

Kram!



2011-10-20 @ 16:50:54
URL: http://mandiem.blogg.se/



Postat av: therese

Vad jobbar du med? :)

2011-10-20 @ 18:00:39
URL: http://tinythess.blogg.se/



Postat av: Emma Pettersson

Det är ju supersvårt att säga något såhär... Men det vore ju toppen om du kunde träffa någon hundvan människa som kan se problemet ur en annan vinkel kanske. Är det två veckor sen han fick sprutan är det kanske inte så konstigt att han inte är som vanligt...

2011-10-21 @ 09:28:24



Postat av: Carina

Innan vi flyttade tillbaka till Norrtälje så gick jag och Robin till en hundtränare med våran Morgan (han var dock en aning aggressiv då han bodde i ett annat hem tidigare och blivit illa behandlad). Vi ville försöka få lite kontroll så vi bokade en privatträning (1 timme) med en hundtränare. Fick en del bra tips som vi körde med och det gjorde resultat faktiskt. :) Så om det inte bara är "en dålig dag" han har så kolla om du hittar någon du kan träffa för att få lite råd och tips av en som verkligen har kunskap istället. Jag mailade ett låååångt mail och beskrev ALLT för tjejen som vi sen träffade, bara för att hon skulle få en bild av hur våran hund var och varför/hur jobbigt det var för oss m.m.

2011-10-21 @ 11:54:05
URL: http://vilopaus.blogg.se/



Postat av: Emma

Vill du komma i kontakt med någon bra människa vet jag att Helena träffat en tjej som hon tycker är duktig. Kan kännas läskigt med privatträning och dyrt kanske, men Meya och jag har också gjort det och det är guld värt! Fördelen med personer med lite utbildning är ju att de kan komma med lite olika tips och en objektiv syn, alla hundar är ju olika och behöver egna lösningar. m

en glöm inte att han är en unghund och dom är som dom är, typ tonåringar- men dom får såklart inte betee sig hur spm helst för det!

2011-10-21 @ 21:35:13



Postat av: Amanda

Therese - jag jobbar som ekonomiassistent på Åkersberga Vedspisar, och på en inredningsbutik i Norrtälje :)



Emma&Carina - jag ska nog ta kontakt med en privattränare!

Ett problem är dock att han är exemplarisk hemma.

Gör precis som matte&husse vill, och är inga som helst problem.

Det är på "bortaplan" det blir problem..:/

Men kanske hon/han kan förklara hur jag ska handskas med det utan att själv sätt händelseförloppet?

Kram!!

2011-10-21 @ 23:45:03
URL: http://mandiem.blogg.se/



Postat av: Elin

Rätta mig om jag har fel, men han va ca 9månader eller?

Isåfall går han ju in i trotsåldern nu eller redan är där, även "spökåldern". Då sådana här dagar kan komma, vissa bra och andra skit helt enkelt.



Har han någon sovplats på kontoret, typ en korg eller filt? Träna isåfall "plats" med honom. Var konsekvent. Så fort han försöker gå runt på kontoret, be han gå och lägga sig.



Du fixar det här! :-)

2011-10-22 @ 11:50:53
URL: http://fluffmonster.blogg.se/



Postat av: Emma

Låter bra! Säkert kan personen ge tips, ofta är det mycket enklare än man tror, man har bara inte lyckats tänka just den tanken själv :)

Kanske har det med osäkerhet att göra, eller att tycker att han får för lite uppmärksamhet när ni är på bortaplan och har kommit på ett smart sätt att få det! ;) Lycka till!

2011-10-22 @ 18:40:02



Postat av: Amanda

Elin - Han har just fyllt 1 år..

Han har sin lilla säng på jobbet, där han i vanliga fall brukar lägga sig när han tröttnat på Grynet (andra hunden).

Jag ska prova med det!

Brukar göra det, men bara lite då&då - och då har det fungerat superbra.

Men nu de senaste dagarna har han varit "okontaktbar".

Lyssnar inte alls då han är mycket mer intresserad av Grynet... :/

Tack! :)



Emma - Ja jag tror det kan bli bra!

Ja det där med uppmärksamheten har jag funderat på.

Han får ju helt klart mycket mindre uppmärksamhet på jobbet - och har säkert hajjat att han får det om han busar och så.

Svårt bara hur jag ska göra - då jag känner att jag måste "rycka in", för han gör saker som han absolut inte får/ska... Svårt det där..

2011-10-23 @ 12:34:34
URL: http://mandiem.blogg.se/




Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0