En fråga...



Var har din veckomatlisa tagit vägen?
Jag saknar den... he he
Ger mig lite inspiration! Sluta intee med dom mandie!

Sanningen är den att denna vecka blev för mycket..
Min fina sambo (
som inte tål laktos, gluten, starka kryddor, sojaprotein & ägg) har av vissa anledningar börjat med "LCHF"..(Low carbs high fat)...
Och där tog det stopp för mig! Fantasin liksom försvann någonstans.
Men till nästa vecka ska jag försöka få ihop ett schema.
Redan innan LCHF dieten så hade jag det krångligt att få till det - jag som är vegitarian, och han som inte tål så mycket..
Ni förstår va?
Men jag har absolut INTE slutat med schemat - Denna vecka har varit jäkligt jobbig utan min "guide".. he he



Kommentarer
Postat av: Nindra

Hej. Ja din veckomatsedel föder bra idéer! Men du, LCHF, om det inte är en rekomendation från någon sakkunnig, undrar jag lätt why? den är inte vettig. Har faktiskt 2 killkompisar som gått på denna, varav ens fru hakade på - de alla 3 slutade efter resp.hälsokontroll, deras kolesterol var skyhögt! vilket låter vettigt efter all grädde i maten, beásåser, bacon & allt fett man maxar kroppen med. Det är en vettig viktnedgångsmetod - ja! har själv kört delar utav den, men som enda metod, ovettig mot kroppen. Vi har bara en...

2011-09-17 @ 13:42:30



Postat av: Amanda

Tack Nina :)

Anledningen kan vi ta en annan gång ;)



Enligt vad jag hört/läst så verkar LCHF vara en av dem allra bästa "dieterna".

Dem jag har pratat med/läst om har fått bättre värden osv.

Dock tror jag inte det är så bra att äta för mycket ägg.. Men det finns ju ingen risk då han ej tål det.



Nu har han dock börjat äta lite potatis & ris, vilket gör det hela mycket lättare :)

Kram

2011-09-17 @ 20:05:11
URL: http://mandiem



Postat av: Nindra

Ni om några har säkert stenkoll på det där. Vi får höra när ni kört ett tag hur det blitt (resultaten våra vänner gjorde var efter ett år utav denna fettmaxning) spännande!

Förstår att det är klurigt när man har många allergier att tampas med, peppar peppar, ingen utav oss, särskilt inte jag, har något sådant, vilket gör att jag kan äta allt - och det gör jag ju, tyvärr, som oxå resulterar i att jag kan stoppa i mig vad skit som helst utan att magen säger ifrån...hrm..

2011-09-17 @ 21:29:56



Postat av: Amanda

Jaa - var glad sålänge Ni slipper tampas med allergier osv ( och förhoppningsvis slipper ni kött-vägrande barn...)

Minns när Mel var..3?

Vi var barnvakter ute på Sessön, och så åt vi mackor till mellis.

Min macka bestod av smör enbart - och självklart Mel´s också.. he he

Och kanterna lämnade jag, och lillskiten också!

Jäklar vad barn "gör lika"!!

Jag kommer få ett helvete sen när det är min tur :)

2011-09-17 @ 22:19:18
URL: http://mandiem.blogg.se/




Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0