Kantarellsås

Till middag blev det rostad Potatis + Sötpotatis, sallad, kyckling(till sambon, veg till mig) & kantarellsås.
Kantarellsåsen är otroligt lätt att göra, och galet god.

Gör såhär;
♥ Fräs kantareller (jag har torkade trattisar just nu), och hackad lök i lite smör.
♥ Släng i lite matlagningssoya
♥ I med lite grönsaksbuljong
♥ Häll på grädde
♥ Ev. lite redning, om Ni vill ha den tjockare.
♥ Smaka av, och tillsätt salt & peppar vid behov!

Tyvärr har jag ingen koll på mängder som vanligt , men jag tycker alltid det blir bäst när man kör på känslan!




Kommentarer
Postat av: Angel ☆

kan säga att det var riktigt gott ;)

Ditt såg inte så illa ut det heller :P

2012-01-19 @ 18:46:40
URL: http://dinn.blogg.se/



Postat av: MissLie - Fucked up

Sv; :) Jag har hört att det kommer med åldern :P

Men om det är sant eller inte... det verkar de ;)

2012-01-19 @ 23:23:29
URL: http://delavmittliv.blogg.se/




Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0