Gandy

Idag fick jag ett påskägg av mamma - fyllt med Gaaandy (har ni sett världens bästa hotell?!)

När jag & mina systrar var små, så bodde vi i ett stort hus.
När det var påsk, så var alltid mamma&pappa uppe sent på natten för att lägga ut godis i hela huset.
När vi vaknade (vid typ 5.00) så minns jag att jag var så oerhört lycklig och ivrig.
De följande timmarna ägnades åt att plocka godis.
Jag överdriver inte när jag säger att vi fick ihop en ICAkasse med godis.
Mamma & pappa lade godis verkligen överallt...
Tavelramarna, borden, pianot, fönsterna, dörrarna, ja.. överallt helt enkelt.

Sedan när mamma & pappa hade vaknat, så hittade dom alltid en massa som vi missat... :)
När vi hade hittat allt godis - så hällde vi ut allt på bordet.
Då var det dags för uppdelning!

Detta var utan tvekan det bästa jag visste.
Och jag vill att mina barn ska uppleva samma sak, när det är aktuellt ;)

SÅ, imorse (jag vet - för tidigt egentligen..) innan jag åkte och besiktigade bilen,  så la jag ut godis på samma sätt i lägenheten.
Så när hjärtat vaknade, så fick han samla godis för fullt! haha.
Hoppas att jag får in honom på det spåret!
Alla familjer har ju sina egna traditioner! :)


Kommentarer
Postat av: M

Va mysigt:)

2011-04-22 @ 21:51:27



Postat av: Anonym

Fint minne!

2011-04-23 @ 11:15:54




Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0