Första inlägget från nya datorn!

Har äntligen fixat antivirus program, så nu kan jag surfa sääkert ;)

Är någon utav Er hundkunnig?
Walter är visserligen valp - men han bits hela tiden (han har en massa bitben,leksaker mm..)
Han biter på exakt allt han kommer åt.
Antar att det kliar i tänderna, men..
Vad ska man göra för att han ska sluta?

Och han har SÅ otroligt mycket energi, springer runt runt och in i väggar hur som helst..
Han lyssnar inte ett dugg på vad man säger (trots ett starkt & bestämt NEJ).
Han lyssnar när man säger till, men sen 2 sek senare är han på exakt samma ställe och biter...

Och pipandet.......
Nätterna går superbra - inte ett pip från honom.
Men på dagtid, så är det HOPPLÖST!
Vi har heltäckningsmatta i vårat sovrum, och han får därför inte vara där inne (ej rumsren).
Så fort jag går in i sovrummet, och han får vara kvar på andra sidan grinden, så piper han så högt och mycket så att det är inte sant alltså!
Han blir så otroligt olycklig!
Hur ska vi göra?

SNÄÄÄÄLLLA, jag tar emot varenda tips ni har!

Kommentarer
Postat av: Emma Pettersson

Läs massor av böcker och lusläs forum på internet. Det finns massor av tips, man får känna efter själv vad man tror på och vad man tror funkar med just sin hund.

Kanske lilla W behöver öva på att ta det lite lugnt? Öva att han måste vara lugn, tex håll honom i knäet på golvet och släpp INTE när han sprattlar som mest utan när han slappnar av...så att han måste lugna ner sig lite (när han är som mest uppe i varv). Många valpar (typ alla misstänker jag) blir lätt väldigt speedade, visst dom har massor av energi, men ibland kan han nog trigga igång sig själva och typ bli övertrötta? Så blev Meya ibland, då tvingade vi henne att sitta still tills hon lugnat sig, det hjälpte för oss - men alla är olika.

Kan vara bra att tänka på att valpar behöver sova massor och att det kan vara bra att tänka på att inte ge dom för mycket intryck, dom måste få chans att ta in allt...

Lycka till!

2010-12-28 @ 21:20:10



Postat av: Amanda

Hej Emma!

Okej, jag ska prova att hålla honom tills han blir lugn när han är som mest speedad!

Tyvärr har det blivit lite mycket miljöombyte för honom - då det varit jul :/



Jag ska sätta mig och läsa på nätet - har redan läst en hel del men det var innan jag skaffade honom.



Tack för hjälpen! Kramar

2010-12-28 @ 21:38:23
URL: http://mandiem.blogg.se/




Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0