Hallå!

Klar med all tvätt! Bara vikningen kvar nu!
Låter konstigt kan jag förstå, men jag gillar verkligen att stå och vika rena kläder!
Väldigt avkopplande!

Som jag nämnde i det första inlägget, så har jag provat på en del olika jobb.

Mitt första jobb (utöver alla år på självplocket) var Barnflicka.
Jag skulle leka, städa och laga mat(!!).
Att laga mat var något nytt för mig då.
Min mamma har alltid varit superduktig på det, och därför har det alltid varit hon som fixat.

Under samma period, jobbade jag åt en ensamstående pappa, också som Barnflicka.
Dagarna började 05.30!!!!!!!! Jag skulle väcka barnen, och göra frukost.
Sedan följa dem till skolan/dagis!

Jag fick jobb på min pappas samt kusins företag - Åkersberga Vedspisar.
Städa butiken och montera(ibland).
Jag jobbar fortfarande där ca 1 dag/veckan.
Nu sköter jag en del administrativt arbete, samt gör butiken vacker! ;)

Fick jobb som barnskötare på en fin liten förskola.
Galet underbart jobb - man fick verkligen uppskattning av barnen!
Men mycket jobbigt då jag blev sjuk en hel del under denna tid!
Dåligt immunförsvar + Förskola= INTE BRA.

Sökte sommarjobb på hemtjänsten, och fick det..
Jag provjobbade några dagar, sen sa jag upp mig :/
Vill inte gå in på det direkt, men allt jag kan säga är : Ni som jobbar inom hemtjänsten, fy fan vad Ni är duktiga!
Jag var för känslig osv för att klara av det jobbet.

Sen började jag på Österåker anstalten (jobbar fortfarande där en del..)
Det var då jag lärde mig laga mat.
Jag hamnade i Köket, och skulle helt plötsligt laga mat till 200 personer..
En utmaning kan jag säga!

Dom ringde mig från en skola/förskola i Norrtälje, och bad mig komma dagen efter, dem saknade personal på förskolan..
Jag kom dit glatt ovetande, att jag 30 minuter senare skulle ha hand om en årskull 4, helt själv, hela dagen!
Vilken chock kan jag bara säga, men det gick bra, men vill absolut inte göra om det ;)

När jag precis flyttat tillbaka hit till Norrtälje, så erbjöd en vän mig jobb på hennes städfirma!
Så nu kan jag städa riktigt bra ;)
Slitigt jobb, men med en super bra chef så blir det lättare! :)

Och sist men absolut inte minst, så fick jag i Juli i år ett erbjudande från Spriida ( enligt mig Norrtäljes finaste inredningsbutik), att börja jobba lite hos dem.
Trivs hur bra som helst där, tyvärr har dem inte så väldigt mycket tider, men jag är glad för alla tider jag får av dem :)



Slänger in en bild när vi var mitt i renoveringen här hemma;


Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0