Chock

Jag vaknade imorse av att telefonen ringde...
Konstigt nummer, men svarade ändå.
En person i andra sidan luren som pratade engelska - jag trodde det var någon "stackare som ville be om nått...typ".
så lyssnade inte så noga.

Men när hon sa, " you for us, about 3 years ago...do you remember"?
och då förstod jag vem det var.

Jag var barnflicka hos en familj i Åkersberga, föräldrarna är kirurger, och dottern behövde en barnflicka helt enkelt.
Det blev ett dåligt avslut - då jag skulle flytta tillbaka till Norrtälje.
Min pojkvän skulle till the states & lira hockey - och jag tänkte flytta till mamma de månaderna.

Vilket fall - mamman pratade bara engelska, och pappan svenska med stark dansk brytning.
Så ibland var det svårt att förstå varandra..

Jag berättade för pappan i huset, att om 1 månad ska jag flytta till Norrtälje, och börja jobba på ett ställe där.

Och när den enligt mig sista arbetsdagen kom, så visade det sig att mamman inte visste jag skulle sluta(?), och pappan hade glömt bort det jag sagt till honom...:/

Kan säga att det var inget trevligt avslut tyvärr :(

Nu ringde hon iallafall.
Hon frågade en massor om hur jag mår, vad jag gör, var jag bor...
Och sedan - vi vill be om ursäkt för avslutet...
Och vi har nu en 2 år gammal son, och vår dotter pratar fortfarande om dig.
Hon saknar dig, och vi med.
Vi har försökt hitta en bra "nanny" men vi lyckas inte..
Du vill inte komma tillbaka till oss?!

Jag blev glad att dem ringde, deras dotter tyckte jag så mycket om! Urgullig liten tös!

Men det är inte ett alternativ i dagsläget.


Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0