Pälsvård

Idag när jag & Walter gick en promenad, så kom det fram en tjej i 40års åldern.
Hon hade själv en pudel, och var alldeles fascinerad över Walters päls.

Så kul att folk kommenterar det, då jag lägger ner väldigt mycket tid på pälsvård.
Nästan varje dag borstar jag igenom pälsen, Walter njuter av varje sekund.
Det har blivit vår lilla "mys-stund" på dagen!

En fråga till Er!
Ni som har hund - hur ofta;
Badar ni dem?
Klipper ni dem?
Kloklipper ni dem?
Rengör tänderna?

Någon som har nått bra tips när det gäller tandvård?
Walter ogillar det starkt.. Men jag försöker så gott det går!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Hej! Jag har också en pudel, en mellan.

jag badar henne ca 1 ggr/månad, tandborstning i samma veva.

Lämnar in på klipp var 3dje mån(underhåller lite själv mellan gångerna).

Klorna tar jag varannan vecka.

Borstar blir väll nån gång i veckan.. Beroende på hur lång pälsen är.



Kram Ninni

2011-11-22 @ 16:10:01



Postat av: Elin

Visst är det kul när man får bekräftelse? :-)



Jag badar mina pudlar typ var tredje vecka-varannan vecka. Lite olika beroende på väder.

Kloklippning är lite lite olika, tar det lite då och då, samma sak med tänderna.



Borstar igenom pälsarna gör jag inte så ofta mellan baden då det sliter på deras långa pälsar, annars borstar jag upp dem om vi ska bort, hundarna måste ju vara fina :) hihi

2011-11-22 @ 20:16:33
URL: http://fluffmonster.blogg.se/



Postat av: Amanda

<strong>Ninni </strong>- Tack för ditt svar! :)



<strong>Elin </strong>- Jättekul är det!

Finns nästan inget så mysigt som en nybadad pudel!

tack för ditt svar! :)

2011-11-23 @ 19:03:22
URL: http://mandiem.blogg.se/




Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0