Ett väldigt personligt inlägg..



Har du nån gång blivit retad/mobbad?
Går själv igenom en jobbig grej nu...

Ja.
När jag gick i 4an, gjorde en kille i klassen mig uppmärksam på att jag var fulast i världen.
Jag hade väldigt mycket svankrygg (fortfarande - men mindre nu..), och pga. min sjukdom så är jag också "ko bent".
Han härmade mig i korridorerna i princip varje dag, och lät som en anka.
Detta tog så himla hårt på mig, även om jag inte ville visa det i skolan.
Detta pågick i säkert 1,5 års tid, och då bara hatade jag honom.
Många kvällar hemma med en massa tårar, och flera år av fruktansvärt dåligt självförtroende.
Nu kan jag förstå att han själv mådde väldigt dåligt, men det var inte så lätt att se som 11 åring :)

När jag gick i 6an, så blev jag & min bästa vän osams.
Kändes som att hela skolan vände sig emot mig (vi var jättefå elever, ute på landet..).
Fick höra en massa fula ord skrikandes på rasterna, även en massa småskit på lektionerna osv.
Det hela slutade med att klassen skulle på klassresa med en övernattning.
Jag hade 2 vänner kvar som fanns där (E & M)...♥
För att göra en lång historia lite kortare, så tog dem som var allra värst en av mina tillhörigheter, och spottade på den & slänge det i sjön.
Jag kommer ihåg att jag blev fruktansvärt ledsen, men det höll jag inom mig resten av resan.
Sedan när jag klev av bussen hemma, så bröt jag ihop.
Blev hemma från skolan någon vecka, & sedan tvingade ma&pa mig dit.

Minns när det var skolavslutning i 6an, och vi alla skulle få börja ny skola i Norrtälje.
En av de lyckligaste dagarna i mitt liv :)


När jag ser de 2 killarna som var allra värst, idag - så tar jag gärna omvägar, och undviker dem..
Kan inte se dom utan att minnas en massa crap.
Tack och lov träffar jag i princip aldrig på dem.
Men som sagt - dem var barn som inte visste bättre! (tror att alla vi har gjort något vi ångrar som barn, vet ej om de ångrar sig, men hoppas det)

Jag ångrar också en massa saker jag gjorde som barn - som man då inte riktigt förstod skadade andra.
Jag var till exempel en mästare på att "köra" med folk..
"hämta den", "gör det" bla bla bla..
Gjorde även en annan sak, som gjorde en vän ledsen!
Det bad jag om ursäkt för för länge sedan..
1 barn + 1 annat barn = skitungar!!

Oj - Blev ett långt inlägg.
Hoppas att ingen tog illa vid sig!

Kommentarer
Postat av: --

usch.. var med om en liknande grej själv som liten..

att barn alltid ska vara taskiga :S

tack o lov växer man ifrån sånt!

2011-10-10 @ 09:36:15




Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg:

K o m m e n t a r :

Trackback
RSS 2.0